Hoe kunnen wij u helpen?
Hier vindt u enkele antwoorden op vragen die onze klanten vaak stellen. U vindt hier antwoorden die u bij elke stap van uw traject begeleiden, van de keuze van het artikel tot de klantenservice.
Betrekken zich uw maataangaves op de buitenafmeting van de lijst of de beeldmaat?
De maataangaves ("lijst mate") in onze online shop betrekken zich ALTIJD op de beeldmaat (z.o. afb.).
Bijvoorbeeld: voor een afbeelding van 30 x 40 cm bestelt u een lijst van 30 x 40 cm..

Vooruitbetaling, hoe werkt dat?
Als u bij de bestelling in het shop voor de betaalwijze "Vooruitbetaling" kiest, overschrijf het genoemde bedrag op tijd alstublieft via online banking of via overschrijving aan ons zakelijke rekening. Geef uw naam en besteldatum bij de overschrijving aan alstublieft. Zodra het geld is op ons bankrekening ingegaan, wordt uw bestelling bewerkt en de lijsten worden verzonden. Reken met 3 dagen looptijd voor de overschrijving, daarna het tijdbestek voor de levering.
Hoe lang duurt de levering?
Vaak worden de lijsten speciaal voor uw bestelling gefabriceerd. Daarom is de gemiddelde levertijd ca. 1-2 weken na verloop van ontvangst van de betaling.
Ontstaan de verzendingskosten per artikel of per bestelling?
De verzendingskosten ontstaan alleen per bestelling, onafhankelijk daarvan, hoeveel artikelen per fabrikant worden besteld.
Kan ik de goederen wisselen?
Controleer de staat van de goederen bij ontvangst. Neem ze niet in ontvangst als ze defect zijn. Vraag de bezorger om uw klacht op het transportdocument te bevestigen (en NIET op de bestelling). Neem onmiddellijk contact met ons op om uw klacht te melden, ook als u het defect pas na ontvangst ontdekt. U kunt ons bereiken via: Centre de contacts et de services.
Worden de lijsten compleet met glas geleverd?
Alle lijsten worden compleet met glas (of naar keuze en bestelling ook met kunststof glas) en met achterwand geleverd. De achterwand heeft een ophanging voor horizontaal en verticaal. Deuvels, schroeven of spijkers zijn niet vervat in de levering.
Kan ik de goederen wisselen?
Ja! Volgens de wet zijn wij verplicht de terugzending van standaardgoederen (maatwerk is helaas uitgesloten!) van klanten te aanvaarden. In dit geval neem contact met ONS op voor het terugsturen. Wij regelen dat! Alstublieft open niet de verpakkingsfolie van de lijsten en verwijder alstublieft niet de hoeken.
In dit geval neem contact met ONS op voor het terugsturen via email via ons contact-/ en service center.. of via tel: +49 30 31 99 185 00
Wij willen dat u tevreden bent!
Waarom zou ik mijn emailadres en telefoonnummer aangeven bij de bestelling?
Wij hebben de emailadres nodig voor het versturen van de bestelbevestiging, anders is de bestelling niet geldig. Ook kunnen we geen contact met u opnemen, als er nog vragen over de bestelling of levering zijn
Hebt u een prijslijst voor wederverkopers?
Nee! We zijn geen groothandel. Graag zetten we een individuele aanbod voor een groot bestelling in elkaar.
Kunt u een gedrukte catalogus opsturen?
Nee! Uit kostenredenen doen we afstand van het drukken van een dure catalogus en geven de besparingen als korting aan ons klanten weer.
Worden mijn gegevens aan vreemde (b.v. voor reclamedoeleinden) verdergegeven?
Nee! We gebruiken de ons overlaten gegevens alleen voor de uitvoering van de bestelling en alleen naar bevestiging van ons klant. We verkopen definitief geen persoonlijke gegevens van de klant. We overlaten c.q. deze gegevens aan derde, als het over een partneronderneming gaat, welk van de levering betrokken is. Dat zijn de logistiekondernemingen alsook ons partner voor het fabriceren van de lijsten. Verdergegeven worden in elk geval gegevens die voor de levering van belang zijn.
Waroom zijn in de winkelwagen 19% BTW in plaats van 21% aangegeven?
Wij zijn in Duitsland gevestigd en moeten daardoor de BTW in Duitsland afdragen. Door de EU kunnen wij de goederen vrij van rechten sturen, zodat er geen nadelen voor u onstaan.